icon_menuBijwonen

Als het heelal uitdijt, waarin dijt het dan uit?

Dus jij vond het heelal al indrukwekkend groot? Terwijl je dit college kijkt is het heelal nog veel verder uitgedijd! Sterrenkundige Ralph Wijers doet je even elke vorm van tijd en ruimte vergeten en maakt je duidelijk waarin dat heelal dan precies uitdijt. Spannend! Wil je meer weten? Als je enthousiast bent geworden, kun je bij Kennislink meer over dit onderwerp lezen. Erik vroeg zich in 2013 ook al eens af waar het universum in uitdijt. Kennislink kon hier toen geen zinnig antwoord over geven, omdat het theoretisch en praktisch onmogelijk is om ‘over de rand’ van het universum te kijken. Zou Ralph Weijers het wel kunnen? Lees hier alvast waarom Kennislink het niet kon...
prof. dr.  Ralph Wijers

Over prof. dr. Ralph Wijers

Een oerknal van een paukenslag: prof. dr. Ralph Wijers van de Universiteit van Amsterdam keert in het derde seizoen terug naar de Universiteit van Nederland! Wijers is hoogleraar Hoge Energie Astrofysica en verbonden aan het Sterrenkundig Anton Pannekoek Instituut. In zijn colleges gaat hij feit en fictie rondom de oerknal scheiden.

We worden gesteund door: