icon_menuBijwonen

Begon al het leven bij een steen?

Inge Loes Ten Kate (Universiteit Utrecht) was een van de gelukkige wetenschappers die op zoek mocht naar leven op Mars. Maar hoe doe je zoiets? En wat kenmerkt leven eigenlijk? Hoe kwam het eerste leven op ónze planeet terecht?

Wil je meer weten?
Als je enthousiast bent geworden, kun je bij Kennislink meer over dit onderwerp lezen.

'Oersoep-experiment onverwacht succesvol'. Na een looptijd van vijf jaar is het Miller-Urrey-experiment uit NEMO geanalyseerd. Wat is er ontstaan in deze nagebootste oersoep? Net als in het originele experiment, blijken ook nu weer ‘bouwstenen van leven’ te zijn gevormd.

Dit is een college in samenwerking met de Nationale Wetenschapsagenda (NWA). De NWA is een verzameling van zo’n 12.000 prikkelende vragen die door het Nederlandse publiek gesteld zijn over zo'n beetje ALLES en waarmee wetenschappers aan de slag zijn gegaan. Vragen van "Hoe zwaar is licht?" tot "Hoeveel mensen kan de wereld aan?": alles komt voorbij. Meer weten over het onderwerp waar Loes Ten Kate het over heeft? Check de NWA-route over oorsprong van leven. Nieuwsgierig naar de andere vragen gesteld aan de Wetenschapsagenda? Check de digitale agenda om te grasduinen of gericht te zoeken tussen al deze vragen.

Dr. ir. Inge Loes ten Kate

Over Dr. ir. Inge Loes ten Kate

Dr. ir. Inge Loes ten Kate is astrobiologe aan de Universiteit Utrecht. Ook werkt ze samen met NASA aan de Curiosity, waarmee onderzoek gedaan wordt op Mars.

We worden gesteund door: