icon_menuBijwonen

Hoe oud is het heelal?

Opeens was het er: het heelal. Wonderlijk toch? Hoe kom je er in godsnaam achter hoe lang geleden dat geweest is? En alsof dat nog niet genoeg is, waaruit is dat heelal dan eigenlijk ontstaan? Duizelt het je al? Na het college van sterrenkundige Ralph Wijers weet je gelukkig precies hoe het zit! Wil je meer weten? Als je enthousiast bent geworden, kun je bij Kennislink meer over dit onderwerp lezen. Hoewel het heelal ook nu nog uitdijt, ging dat in de eerste seconde na de oerknal sneller. Het heelal werd toen wel 1028 keer zo groot! Kennislink interviewde Alan Guth, de uitvinder die deze uitdijing verklaart met de inflatietheorie van het heelal. Lees verder op Kennislink.nl.
prof. dr.  Ralph Wijers

Over prof. dr. Ralph Wijers

Een oerknal van een paukenslag: prof. dr. Ralph Wijers van de Universiteit van Amsterdam keert in het derde seizoen terug naar de Universiteit van Nederland! Wijers is hoogleraar Hoge Energie Astrofysica en verbonden aan het Sterrenkundig Anton Pannekoek Instituut. In zijn colleges gaat hij feit en fictie rondom de oerknal scheiden.

We worden gesteund door: