icon_menuBijwonen

Komen er homoseksuelen en travestieten voor in de dierenwereld?

Bonobo-apen gebruiken seks als sociaal bindmiddel. Niet alleen de mannetjes, maar ook de vrouwtjes stimuleren elkaar seksueel. Betekent dat dan dat homofilie ook voorkomt in het dierenrijk? Wil je meer weten? Als je enthousiast bent geworden, kun je bij Kennislink meer over dit onderwerp lezen. Bij de kemphanen blijken zich niet twee maar zelfs drie typen mannetjes te manifesteren, die niet alleen wat betreft uiterlijk en gedrag, maar ook genetisch van elkaar verschillen. Lees meer.
prof. dr. Jan van Hooff

Over prof. dr. Jan van Hooff

Professor Jan van Hooff (1936) is als emeritus hoogleraar Ethologie verbonden aan de Universiteit van Utrecht. Hij groeide op in dierentuin Burgers' Zoo en raakte daar gefascineerd door het gedrag van dieren. Recent onderzoek van Van Hooff richtte zich o.a. op het sociale gedrag van primaten, zoals orang-oetans in de oerwouden van Sumatra en chimpansees in de inmiddels wereldberoemde chimpanseekolonie van Burgers' Zoo. Als voorzitter van het Jane Goodall Insituut Nederland zette Van Hooff zich jarenlang in voor het welzijn en behoud van primaten.

We worden gesteund door: