icon_menuBijwonen

Leven we in een hologram?

Veel mensen zijn bekend met de film The Matrix. Maar wat weinig mensen weten is dat een groeiende groep vooraanstaande natuurkundigen er van overtuigd is dat we in een hologram leven. Dat dit niet helemáál zo is als in The Matrix zal Manus Visser je uitleggen, maar: zijn natuurkundige beeld is minstens even bizar...

Wil je meer weten?
Als je enthousiast bent geworden, kun je bij Kennislink meer over dit onderwerp lezen.

‘We leven in een multiversum, dat is de beste theorie die we hebben’. Volgens kosmoloog Andrei Linde leven we in een multiversum, een aaneenschakeling van ontelbare universa met allemaal andere natuurwetten.

Dit is een college in samenwerking met de Nationale Wetenschapsagenda (NWA). De NWA is een verzameling van zo’n 12.000 prikkelende vragen die door het Nederlandse publiek gesteld zijn over zo'n beetje ALLES en waarmee wetenschappers aan de slag zijn gegaan. Vragen van "Hoe zwaar is licht?" tot "Hoeveel mensen kan de wereld aan?": alles komt voorbij. Meer weten over het onderwerp waar Manus Visser het over heeft? Check de NWA-route over oorsprong, geschiedenis en toekomst van het heelal. Nieuwsgierig naar de andere vragen gesteld aan de Wetenschapsagenda? Check de digitale agenda om te grasduinen of gericht te zoeken tussen al deze vragen.

Manus Visser MSc.

Over Manus Visser MSc.

Manus Visser is theoretisch natuurkundige aan de Universiteit van Amsterdam.

We worden gesteund door: