icon_menuBijwonen

Wanneer is verrot voedsel juist goed voor je?

Ooit wel eens een hap genomen van iets wat beschimmeld was? Niet erg smakelijk. Toch zijn er allerlei soorten voedingsmiddelen die we juist te danken hebben aan schimmels, bacterien en gisten. Hoe kan het dat die voedingsmiddelen juist wel lekker en goed voor je zijn? Microbioloog Remco Kort (Vrije Universiteit) legt het je uit. Meer weten? Als je enthousiast bent geworden, kun je bij Kennislink meer over dit onderwerp lezen.

Veel van onze favoriete voedingsmiddelen zijn voorgekauwd door bacteriën, gisten of andere kleine diertjes. Kinderen hebben een natuurlijk afkeer van deze bedorven voedingsmiddelen. Waarom vinden volwassenen rottende dingen dan wel lekker? Lees er meer over op Kennislink.nl