icon_menuBijwonen

Wanneer mag een bedrijf beweren dat hagelslag supergoed voor je is?

Listen on Apple Podcasts
"Deze boter is cholesterolverlagend!" Dit soort uitspraken vind je op verpakkingen van een niet nader te noemen merk, maar klopt het ook? Marketeers EN wetenschappers gaan daarover geregeld met elkaar in de clinch. Zo ook Alie de Boer van Maastricht University die je in deze podcast antwoord geeft op de vraag: Wanneer mag een bedrijf beweren dat hagelslag supergoed voor je is?
dr. Alie de Boer

Over dr. Alie de Boer

Alie de Boer (Maastricht University) kan zich enorm verbazen over de creativiteit waarmee voedselclaims worden gedaan op sommige producten: dat een likje boter je cholesterolgehalte naar beneden kan halen of dat het eten van een handvol besjes je immuunsysteem weer 're-boost'. Alie doet hier dan ook diepgravend onderzoek naar zodat die claims niet zomaar op de verpakking terecht komen.

We worden gesteun4d door: